6 клас
УКРАЇНСЬКА МОВА
Завдання на період з 6 квітня по 30 квітня 2020 р.
(Прошу писати обов"язково дату і тему у зошит)
Відмінювання кількісних числівників,
що означають цілі числа
Розгорніть підручник на ст.171 §54.
Розгляньте відмінювання числівників один, два, три (вправа 451)
Перегляньте відео, провідміняйте у зошитах числівники сім і вісім.
Виконайте вправу 453.
Завдання 215 в друкованому зошиті.
Відмінювання кількісних числівників. Буква ь на кінці числівників та перед закінченням у непрямих відмінках.
Прослухайте пояснення про відмінювання деяких числівників. Запишіть їх у зошит.
Виконайте завдання 216-224 в друкованому зошиті.
ЗАПАМ"ЯТАЙТЕ!
М’який знак у
числівниках пишеться:
1) у кінці слова в числівниках п’ять, шість, від дев’яти до
дванадцяти та в числівнику тридцять;
2) перед закінченнями в непрямих відмінках числівників три,
чотири, п’ять, шість, від дев’яти до двадцяти, від п’ятдесяти до вісімдесяти:
трьома, дев’ятьох, шістдесятьома, але чотирма.
М’який
знак не пишеться після першої частини числівників шістнадцять, шістдесят,
шістсот.
Відмінювання кількісних числівників. Роздільне написання складених числівників.
Запам"ятайте, що складені числівники пишуться окремо!
Запишіть таблицю у зошит
Виконайте вправи 458, 459, 461 (письмово)
Відмінювання дробових числівників.
Запишіть інформацію у зошит:
Опрацюйте §55, вправи 464, 465, 466, 467
Завдання 226, 227 у друкованому зошиті
Відмінювання збірних числівників.
Запишіть інформацію у зошит:
Завдання 225, 228 у друкованому зошиті
Узгодження числівників з іменниками. Тренувальні вправи.
Опрацюйте §57, виконайте вправи 485 (усно), 487, 489 (письмово)
Завдання у друкованому зошиті № 238-240
Уживання числівників на позначення дат, часу (годин)
Розгорніть підручник і на ст177 п.56 ознайомтеся із правилом.
Виконайте вправи 475, 476 (усно) 481 (письмово)
Завдання 230-237 у друкованому зошиті
Узгодження числівників з іменниками. Тренувальні вправи.
Виконайте тестові завдання:
Повідомте учням
Код доступу 979465
(ПРОШУ бути уважними при виконанні тестів, бо враховувати я буду лише перший результат проходження)
Завдання на ст.123-125 у друкованому зошиті
Завдання на ст.123-125 у друкованому зошиті
ЗАЙМЕННИК
Займенник: значення, морфологічні ознаки,
синтаксична роль.
синтаксична роль.
Завдання 246-247 у друкованому зошиті
Розряди займенників за значенням
.
Запишіть таблицю у зошит та вивчіть розряди займенника (ст.191)
Виконайте вправу 504 (письмово)
Виконайте завдання:
https://learningapps.org/3778640
.
Запишіть таблицю у зошит та вивчіть розряди займенника (ст.191)
Виконайте вправу 504 (письмово)
Виконайте завдання:
https://learningapps.org/3778640
Відмінювання займенників усіх розрядів. Особові займенники. Зворотний займенник СЕБЕ.
Питальні, заперечні та відносні займенники,
їх відмінювання.
їх відмінювання.
Ознайомтеся із §61-62 ст.198-201
(правила про відносні, заперечні і відносні займенники запишіть у зошит)
Завдання 261-265, 273-274 у друкованому зошиті
Присвійні, вказівні й означальні займенники. Приставний н у формах особових і вказівних займенників.
Опрацюйте §63-64
Провідміняйте у зошиті шість займенників на вибір із даної теми
Завдання 277-288 у друкованому зошиті
Провідміняйте у зошиті шість займенників на вибір із даної теми
Перехід з однієї частини мови в іншу (займенника в іменник і частку, числівника й прикметника в займенник)
Перехід різних частин мови в займенники називають прономіналізацією. (Прономіналізація — від лат. займенник.)
Повністю переходить у займенники лише незначна кількість слів.
Числівники один, другий. Їх прономіналізація найчастіше спостерігається в усталених зворотах: один одному, один другому та ін. Наприклад: Рік працювали на одному підприємстві і не зустрічали один одного.
Прономіналізація числівника один виявляється в пестливо-зменшувальних формах: ...одно-однісіньке під тином сидить собі в старій ряднині (Т. Шевченко). Тут одно-одні-сіньке означає саме-самісіньке; у поєднанні із заперечною підсилюючою часткою ні, що виступає в значенні заперечних займенників ніхто, жоден, ніякий: ні один (ніхто) не відставав у поході.
З прикметників і дієприкметників у значенні займенників найчастіше виступають такі слова: окремий, відомий, цілий, повний, різний, даний, останній, різноманітний, перший-ліпший та ін. Наприклад: У вихідний ми цілий день спілкувалися з природою; Через відсутність бензину ми цілий місяць не могли вивезти свою продукцію (газ.). Тут слово цілий в обох реченнях вжите в значенні весь.
Втратили своє лексичне значення і перейшли в розряд займенників деякі іменники: факт, річ, справа, діло, чоловік, людина та ін. Наприклад: Давайте нам побільше тканини; колір —діло другорядне.
У функції особових займенників першої й другої особи однини та множини вживаються словосполучення наш брат, ваш брат, ваша сестра. Наприклад: Знаємо ми вашого брата.
Уживання займенників для зв"язку речень у тексті. Навчальне аудіювання тексту. Тренувальні вправи.
Повторіть наголоси
Як садили сад
Вставити пропущені займенники.
У мене є товариш Сергійко. Я сиджу з ... за одною
партою. Сергій дуже добре вчиться. Недавно про ... писали в
стінгазеті. По дорозі в школу я завжди заходжу за ... Ми йдемо через
парк. В ... багато квітів і
зелені. За ... розташована
школа.
Аудіювання:
Прочитайте текст і виконайте тести після тексту
Зніяковілий Максюшко підвівся, не розуміючи, навіщо його викликають. Він взагалі червонів і губився перед класом, бо навчався в 301-й школі недавно, з весни цього року, а друге, - мав таку звичку: хто б і про що його не питав – м`явся і невиразно мугикав. Мабуть, у глибині душі він страждав від того, що такий удався ( йому здавалося – некрасивий ): рудий, найдовший у класі, а ніс – ота розплескана кирпа, над якою люблять сміятися дівчатка. Одне слово, тримався він за спинами інших і не любив, що його викликали. А якщо це й траплялось, як зараз, то незграбно ставав коло дошки й кам`янів, і слова з нього треба було витягувати силою.
- Розкажи нам, Максюшко, - звернувся до Миколи директор, - як ви з батьком розводили сад на Березняках.
Хлопець переступив з ноги на ногу, знизав плечима: а про що, мовляв, тут розказувати ?
- Ви знаєте, Максюшко не з балакучих людей. Я за нього буду говорити, - сказав директор. – батько у Максюшки відомий нейрохірург, перевели його весною на роботу в обласну лікарню, і тут дали квартиру на березі Дніпра. І жили вони над самою водою. А там товща прибережного піску – п`ять метрів.
Той мугикнув, неохоче кивнув головою: мовляв, так.
- Чистий пісок там, як пересіяний. Намитий з Дніпра. Ніколи й нічого на такому піску не росте – навіть лоза. Уявляєте: виріс на березі новий багатоквартирний будинок, облицьований білою плиткою. Гарний будинок, чудові квартири, а тільки біда – голо кругом, самі кучугури піску. І зелені – ані кущика. А тепер, якби ви побачили, що там за рай: на піску – фруктовий сад, бузкова алея, розарій, повно квітів. Правильно я кажу, Максюшко ?
- Правильно, - кивнув той, нахмурив руде обличчя й почервонів.
- Ну, гаразд, - промовив директор. – Я розповім. Садили дерева так. Приходив батько з роботи, кликав сусіда ( теж лікаря ), брав Миколу, та й виходили втрьох у двір. А ями там, у сипучому піску, треба копати на прості, а цілі котловани, щоб потім заповнити їх землею. І носили торф, мул, чорнозем аж із лугу. Корзинами, відрами, мішечками тягали, хто як міг. По скільки ти, Миколо, приносив відер мулу?
- Ну, відер, може по двісті.
- Ого ! – сказав хтось із дівчат.
- Не применшуй, не применшуй, Миколо! Батько говорив – по триста відер з гаком. І мозолі були в тебе, голубчику, на руках, як у коваля. Скоро весь будинок захопився озелененням, виходили у двір і діти, й старі. А спершу тільки ви втрьох копались. Батько казав: найкраща агітація – виходь і роби. Та й поливали спочатку самі. По скільки ти відер води приносив ?
- Відер по десять. Тільки дерев багато, та й поливати часто треба – двічі або тричі на тиждень.
- І ви з Дніпра воду носили, правда ? Щоб не витрачати питної… То новий район. У перший рік і для людей там води не вистачало. І доводилось Миколі тягати воду з річки для поливання. Так, Миколо ?
- Умгу, - підтвердив той.
- І як ваш сад, розрісся на піску ?
- Росте ! Кругом зелено, - жвавіше буркнув Максюшко.
- А той ряд яблунь – білий налив – уже почав родити ?
- Гарно вродив цього літа. От-такі яблука ! – І Максюшко просяяв рудим вугластим обличчям, ніби він тримав у руках і показував усьому класові, налите соком, запахуще яблуко.
( 500 слів )
За В. Близнецем.
Тести
(ПРОШУ бути уважними при виконанні тестів, бо враховувати я буду лише перший результат проходження)
Написання разом і через дефіс неозначених займенників. Правопис заперечних займенників.
Запам"ятайте написання займенників. Табличку перенесіть у зошит.
Запам"ятайте написання займенників. Табличку перенесіть у зошит.
Завдання 275-276 у друкованому зошиті
Займенник. Тренувальні вправи
Завдання
1.
Прочитайте
виразно текст. Спишіть. Підкресліть у ньому займенники. Визначте розряд, особу, число,
відмінок , рід кожного з них. Що ви знаєте про автора цього тексту? Знайдіть і
прочитайте опис дівчинки. Як на вашу думку автор ставиться до дівчинки?
Павлусь дивився на
смужку і все думав, думав, довго так… І от здалося йому, що смужка та
затремтіла, почала темніти, мовби хто заслонив її тінню. Павлусь підвівся
трохи, глянув, – коли бачить, аж проти нього стоїть якась постать, немов людська.
Він спершу злякався трохи, потім же бачить, що то щось зовсім не страшне, –
таке маленьке, немов якась дівчинка малесенька; от він і нічого, перестав
боятися. Дивиться на ту дівчинку, а вона така гарнесенька: оченята ясні, кучері
довгі, сріблясті, сама в білій прозорій шаті, на голівці малесенька золота
корона, ще й крильцята має барвисті та хороші, як у метелика, так і міняється
різними барвами, немов тая веселка. В рученятах у дівчинки довге стебло, квітка
білої лелії, і пахне вона на всю хату. Павлусь глянув на дівчинку і зараз якось
пізнав, що це цариця Лелія, – а він же так хотів її побачити.
(Леся Українка. Лелія. – К.: Школа, 2008. – С. 134)
Завдання 2.Зробіть повний морфологічний аналіз виділених займенників
Завдання 3. Завдання на ст.144-147 у друкованому зошиті
Завдання 4.
Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників, що належать до різних розрядів.
Орієнтовні теми: "Що я роблю для здійснення своєї мрії", "У чому полягає гідність людини", "Що важливіше - наполегливість чи скромність?"
Твір прислати на Вайбер до 18.00 год 30 квітня
Немає коментарів:
Дописати коментар