Новини

четвер, 2 квітня 2020 р.

6 клас
УКРАЇНСЬКА МОВА

Завдання  на період з 6 квітня по 30 квітня 2020 р. 

(Прошу писати обов"язково дату і тему у зошит)

Відмінювання кількісних числівників,
 що означають цілі числа

Розгорніть підручник на ст.171 §54. 
Розгляньте відмінювання числівників один, два, три (вправа 451)

Перегляньте відео, провідміняйте у зошитах числівники сім і вісім. 

Виконайте вправу 453. 

Завдання 215 в друкованому зошиті. 






Відмінювання кількісних числівників. Буква ь на кінці числівників та перед закінченням у непрямих відмінках.

Прослухайте пояснення про відмінювання деяких числівників. Запишіть їх у зошит. 


Виконайте завдання 216-224 в друкованому зошиті. 

ЗАПАМ"ЯТАЙТЕ!

М’який знак у числівниках пишеться:
1)         у кінці слова в числівниках п’ять, шість, від дев’яти до дванадцяти та в числівнику тридцять;
2)         перед закінченнями в непрямих відмінках числівників три, чотири, п’ять, шість, від дев’яти до двадцяти, від п’ятдесяти до вісімдесяти: трьома, дев’ятьох, шістдесятьома, але чотирма.
М’який знак не пишеться після першої частини числівників шістнадцять, шістдесят, шістсот.





Відмінювання кількісних числівників. Роздільне написання складених числівників.

Запам"ятайте, що складені числівники пишуться окремо!

Запишіть таблицю у зошит

Виконайте вправи 458, 459, 461 (письмово)





Відмінювання дробових числівників.

Запишіть інформацію у зошит:

Опрацюйте §55, вправи 464, 465, 466, 467
Завдання 226, 227 у друкованому зошиті





Відмінювання збірних числівників. 

Запишіть інформацію у зошит:

Завдання 225, 228 у друкованому зошиті





Узгодження числівників з іменниками. Тренувальні вправи. 
Перегляньте відео, запишіть найважливіше у зошит.

Опрацюйте §57, виконайте вправи 485 (усно), 487, 489 (письмово)

Завдання у друкованому зошиті № 238-240






Уживання числівників на позначення дат, часу (годин)


Розгорніть підручник і на ст177 п.56 ознайомтеся із правилом.

Виконайте вправи 475, 476 (усно)   481 (письмово)

Завдання 230-237 у друкованому зошиті





Узгодження числівників з іменниками. Тренувальні вправи. 


Виконайте тестові завдання:
Повідомте учням
Код доступу 979465
Попросіть учнів використати цей код, 
відкривши посилання
join.naurok.ua

(ПРОШУ бути уважними при виконанні тестів, бо враховувати я буду лише перший результат проходження)

Завдання на ст.123-125 у друкованому зошиті




ЗАЙМЕННИК
Займенник: значення, морфологічні ознаки,
 синтаксична роль. 

Переглятьте відео. Виконайте у зошиті завдання, які у ньому пропонують.

Завдання 246-247 у друкованому зошиті




Розряди займенників за значенням
.
Запишіть таблицю у зошит та вивчіть розряди займенника (ст.191)


Виконайте вправу 504 (письмово)

Виконайте завдання:
https://learningapps.org/3778640





Відмінювання займенників усіх розрядів. Особові займенники. Зворотний займенник СЕБЕ. 


Ознайомтеся із §60 ст.193-197 (правила запишіть у зошит)

Перегляньте відео:

Розгляньте таблицю:

Завдання 253-260 у друкованому зошиті

Запишіть у зошит:

Запишіть у зошит :




Питальні, заперечні та відносні займенники, 
їх відмінювання.
Ознайомтеся із §61-62 ст.198-201 
(правила про відносні, заперечні і відносні займенники запишіть у зошит)


Виконайте вправи 519 (письмово), 522 (усно)
Завдання 261-265, 273-274 у друкованому зошиті




Присвійні, вказівні й означальні займенники. Приставний н у формах особових і вказівних займенників. 
Опрацюйте §63-64  



Провідміняйте у зошиті шість займенників на вибір із даної теми
Завдання 277-288 у друкованому зошиті






Перехід з однієї частини мови в іншу (займенника в іменник і частку, числівника й прикметника в займенник)


Перехід різних частин мови в займенники називають прономіналізацією. (Прономіналізація — від лат. займенник.)
Повністю переходить у займенники лише незначна кількість слів.
Числівники один, другий. Їх прономіналізація найчастіше спостерігається в усталених зворотах: один одному, один другому та ін. Наприклад: Рік працювали на одному підприємстві і не зустрічали один одного.
Прономіналізація числівника один виявляється в пестливо-зменшувальних формах: ...одно-однісіньке під тином сидить собі в старій ряднині (Т. Шевченко). Тут одно-одні-сіньке означає саме-самісіньке; у поєднанні із заперечною підсилюючою часткою ні, що виступає в значенні заперечних займенників ніхто, жоден, ніякий: ні один (ніхто) не відставав у поході.
З прикметників і дієприкметників у значенні займенників найчастіше виступають такі слова: окремий, відомий, цілий, повний, різний, даний, останній, різноманітний, перший-ліпший та ін. Наприклад: У вихідний ми цілий день спілкувалися з природою; Через відсутність бензину ми цілий місяць не могли вивезти свою продукцію (газ.). Тут слово цілий в обох реченнях вжите в значенні весь.
Втратили своє лексичне значення і перейшли в розряд займенників деякі іменники: факт, річ, справа, діло, чоловік, людина та ін. Наприклад: Давайте нам побільше тканини; колір —діло другорядне.
У функції особових займенників першої й другої особи однини та множини вживаються словосполучення наш брат, ваш брат, ваша сестра. Наприклад: Знаємо ми вашого брата.

Вправа 551 (письмово)





Уживання займенників для зв"язку речень у тексті. Навчальне аудіювання тексту. Тренувальні вправи.
Повторіть наголоси

Вставити пропущені займенники.

У мене є товариш Сергійко. Я сиджу з ... за одною партою. Сергій дуже добре вчиться. Недавно про ... писали в стінгазеті. По дорозі в школу я завжди заходжу за ... Ми йдемо через парк. В ... багато квітів і зелені. За ... розташована школа.

Аудіювання:
Прочитайте текст і виконайте тести після тексту

Як садили сад

         Зніяковілий Максюшко підвівся, не розуміючи, навіщо його викликають. Він взагалі червонів і губився перед класом, бо навчався в 301-й школі недавно, з весни цього року, а друге, - мав таку звичку: хто б і про що його не питав – м`явся і невиразно мугикав. Мабуть, у глибині душі він страждав від того, що такий удався ( йому здавалося – некрасивий ): рудий, найдовший у класі, а ніс – ота розплескана кирпа, над якою люблять сміятися дівчатка. Одне слово, тримався він за спинами інших і не любив, що його викликали. А якщо це й траплялось, як зараз, то незграбно ставав коло дошки й кам`янів, і слова з нього треба було витягувати силою.
      - Розкажи нам, Максюшко, - звернувся до Миколи директор, - як ви з батьком розводили сад на Березняках.
       Хлопець переступив з ноги на ногу, знизав плечима: а про що, мовляв, тут розказувати ?
              - Ви знаєте, Максюшко не з балакучих людей. Я за нього буду говорити, - сказав директор. – батько у Максюшки відомий нейрохірург, перевели його весною на роботу в обласну лікарню, і тут дали квартиру на березі Дніпра. І жили вони над самою водою. А там товща прибережного піску – п`ять метрів.
                Той мугикнув, неохоче кивнув головою: мовляв, так.
           - Чистий пісок там, як пересіяний. Намитий з Дніпра. Ніколи й нічого на такому піску не росте – навіть лоза. Уявляєте: виріс на березі новий багатоквартирний будинок, облицьований білою плиткою. Гарний будинок, чудові квартири, а тільки біда – голо кругом, самі кучугури піску. І зелені – ані кущика. А тепер, якби ви побачили, що там за рай: на піску – фруктовий  сад, бузкова алея, розарій, повно квітів. Правильно я кажу, Максюшко ?
               - Правильно, - кивнув той, нахмурив руде обличчя й почервонів.
              - Ну, гаразд, - промовив директор. – Я розповім. Садили дерева так. Приходив батько з роботи, кликав сусіда ( теж лікаря ), брав Миколу, та й виходили втрьох у двір. А ями там, у сипучому піску, треба копати на прості, а цілі котловани, щоб потім заповнити їх землею. І носили торф, мул, чорнозем аж із лугу. Корзинами, відрами, мішечками тягали, хто як міг. По скільки ти, Миколо, приносив відер мулу?
                - Ну, відер, може по двісті.
                - Ого ! – сказав хтось із дівчат.
              - Не применшуй, не применшуй, Миколо! Батько говорив – по триста відер з гаком. І мозолі були в тебе, голубчику, на руках, як у коваля. Скоро весь будинок захопився озелененням, виходили у двір і діти, й старі. А спершу тільки ви втрьох копались. Батько казав: найкраща агітація – виходь і роби. Та й поливали спочатку самі. По скільки ти відер води приносив ?
             - Відер по десять. Тільки дерев багато, та й поливати часто треба – двічі або тричі на тиждень.
           - І ви з Дніпра воду носили, правда ? Щоб не витрачати питної… То новий район. У перший рік і для людей там води не вистачало. І доводилось Миколі тягати воду з річки для поливання. Так, Миколо ?
                - Умгу, - підтвердив той.
                - І як ваш сад, розрісся на піску ?
                - Росте ! Кругом зелено, - жвавіше буркнув Максюшко.
                - А той ряд яблунь – білий налив – уже почав родити ?
         - Гарно вродив цього літа. От-такі яблука ! – І Максюшко просяяв рудим вугластим обличчям, ніби він тримав у руках і показував усьому класові, налите соком, запахуще яблуко.
                                                                                                         ( 500 слів )
                                                                                                        За В. Близнецем.

Тести
(ПРОШУ бути уважними при виконанні тестів, бо враховувати я буду лише перший результат проходження)
Повідомте учням

Код доступу 989644
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua





Написання разом і через дефіс неозначених займенників. Правопис заперечних займенників.

Запам"ятайте написання займенників. Табличку перенесіть у зошит.

Завдання 275-276 у друкованому зошиті





Займенник. Тренувальні вправи
Завдання 1.
Прочитайте виразно текст. Спишіть. Підкресліть у ньому  займенники. Визначте розряд, особу, число, відмінок , рід кожного з них. Що ви знаєте про автора цього тексту? Знайдіть і прочитайте опис дівчинки. Як на вашу думку автор ставиться до дівчинки?

Павлусь дивився на смужку і все думав, думав, довго так… І от здалося йому, що смужка та затремтіла, почала темніти, мовби хто заслонив її тінню. Павлусь підвівся трохи, глянув, – коли бачить, аж проти нього стоїть якась постать, немов людська. Він спершу злякався трохи, потім же бачить, що то щось зовсім не страшне, – таке маленьке, немов якась дівчинка малесенька; от він і нічого, перестав боятися. Дивиться на ту дівчинку, а вона така гарнесенька: оченята ясні, кучері довгі, сріблясті, сама в білій прозорій шаті, на голівці малесенька золота корона, ще й крильцята має барвисті та хороші, як у метелика, так і міняється різними барвами, немов тая веселка. В рученятах у дівчинки довге стебло, квітка білої лелії, і пахне вона на всю хату. Павлусь глянув на дівчинку і зараз якось пізнав, що це цариця Лелія, – а він же так хотів її побачити.
(Леся Українка. Лелія. – К.: Школа, 2008. – С. 134)
Завдання 2.
Зробіть повний морфологічний аналіз виділених займенників 


Завдання 3. Завдання на ст.144-147 у друкованому зошиті

                                                         Завдання 4.





Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників, що належать до різних розрядів.

Орієнтовні теми: "Що я роблю для здійснення своєї мрії", "У чому полягає гідність людини", "Що важливіше - наполегливість чи скромність?"





Твір прислати на Вайбер до 18.00 год 30 квітня






Немає коментарів:

Дописати коментар